Toyota AA: Από τη Ρωσία χωρίς αγάπη

Θα ταξιδεύατε στην άκρη του κόσμου για ένα Toyota; Κάποιοι το έκαναν, ειδικά όταν είναι το παλαιότερο που υπάρχει!

  • -
  • -

Οι περισσότεροι από τους επισκέπτες του Louwman Museum στη Χάγη, είναι σίγουρο ότι δεν θα ασχοληθούν και δεν θα εντυπωσιαστούν με το σκουριασμένο ΑΑ της Toyota, που παρά τη κατάστασή του κατέχει περίοπτη θέση, ανάμεσα στα εκθέματα. Και όμως αυτό είναι όχι μόνο το πρώτο αυτοκίνητο που παρήγαγε ποτέ η Toyota από το 1936 έως το 1942, αλλά μέχρι πρότινος πιστεύονταν ότι από τα 1.404 αυτοκίνητα που συνολικά κατασκευάστηκαν, κανένα δεν είχε απομείνει! Μάλιστα η Toyota είχε αναγκαστεί να κατασκευάσει ένα αντίτυπο για το μουσείο της!

Αυτά όμως και πάλι πολύ λίγο βοηθούν τον επισκέπτη να αξιολογήσει το αυτοκίνητο, αφού βρίσκεται κυριολεκτικά σε κακά χάλια. Όλη η καρότσα είναι καλυμμένη με σκουριά, το χρώμα έχει εξαφανιστεί, οι πόρτες με το ζόρι στέκονται στη θέση τους, τα τζάμια είτε είναι σπασμένα, είτε δεν υπάρχουν και η μάσκα και αυτή δεν υφίσταται. Οι τροχοί είναι από κάποιο άλλο όχημα και το εσωτερικό και αυτό δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση.  Η ταπετσαρία ουσιαστικά και αυτή έχει εξαϋλωθεί και τα όργανα πλέον έχουν ρώσικα (δηλαδή κυριλλικά) γράμματα. Και αυτό το τελευταίο είναι το στοιχείο που προδίδει το που πέρασε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του.

Παρά πάντως την πραγματικά άθλια κατάστασή του, η οποία βέβαια βρίσκεται εκτός… restoring, καταλαβαίνεται την αξία του και τις προσπάθειες που έγιναν για να αποκτηθεί, από μια χώρα που δεν φημίζετε για τις διαφανείς διαδικασίες της.

Πρώτα από όλα οι άνθρωποι του μουσείου θα έπρεπε να έρθουν σε επαφή με τον ιδιοκτήτη, ο οποίος και φυσικά ονομάζονταν Ivan και ο οποίος αναφερόταν στο αυτοκίνητο ως Chevrolet του 1943, προφανώς μην γνωρίζοντας ότι είχε κατασκευαστεί στην Ιαπωνία. Απλά του έμοιαζε με… αμερικάνικο!

Τώρα το πώς πληρώθηκε το αυτοκίνητο είναι μια άλλη ιστορία, για την οποία κανείς δεν θέλει να μιλήσει, γιατί μάλλον δεν έγινε μέσα και από πολύ νόμιμες οδούς. Τέλος πάντων όταν οι άνθρωποι του μουσείου έφτασαν στη Μόσχα, ανακάλυψαν ότι θα έπρεπε να τους «συνοδεύσει» ο Boris και όλοι μαζί ταξίδεψαν είκοσι χιλιόμετρα πιο μακριά για να δουν το αυτοκίνητο. Ήταν κρυμμένο σε ένα στάβλο, ήταν στη γνωστή άθλια κατάσταση που σας περιγράψαμε, αλλά το ευχάριστο ήταν ότι ακόμα μπορούσε να κινηθεί! Το ΑΑ μάλλον θα πρέπει να ήταν κάποιο λάφυρο του δευτέρου πολέμου το οποίο θα πρέπει να είχε χρησιμοποιηθεί για πολλά χρόνια στη Σιβηρία.

Τώρα το πως το αυτοκίνητο τελικά κατάφερε να ξεφύγει από τις αγκαλιά της γραφειοκρατίας, αυτό μάλλον θα πρέπει να οφειλόταν στο «σήμα» του Boris, το οποίο το έκρυβε επιμελώς κάτω από το σακάκι του και το εμφάνιζε μόνο την κατάλληλη στιγμή!