Opel Kapitan P2 1959

Το πιο πετυχημένο Kapitan όλων των εποχών

  • -
  • -

Το φθινόπωρο του 1959, το νέο Opel Kapitan P2 2.6 πέρασε για πρώτη φορά από τη γραμμή παραγωγής του Rüsselsheim. Χάρη στην ξεχωριστή σχεδίαση, το υψηλό επίπεδο άνεσης και την προηγμένη τεχνολογία του, σύντομα έγινε bestseller. Συνολικά 145.616 μονάδες πουλήθηκαν μέχρι το 1964, αναδεικνύοντας το P2 των 2,6 λίτρων ως το πιο επιτυχημένο Kapitan όλων των εποχών. Για να αντιληφθείς ακριβώς σε ποια κατηγορία εντασσόταν τότε το Kapitan, λάβε υπόψη πως ο μακρινός του διάδοχος είναι το Opel Insignia.

 

Περισσότερη αξία στην ίδια τιμή

Ενώ το πρώτο μεταπολεμικό Kapitan ήταν έντονα επηρεασμένο από την αισθητική αμερικανικών αυτοκινήτων, το Ρ1 αρχικά και το Ρ2 το φθινόπωρο του 1959 ξεχώρισαν με τη δική τους μοναδική εμφάνιση και την πιο ευρωπαϊκή σχεδίαση. Οι καμπύλες επιφάνειες έδωσαν τη θέση τους σε περισσότερο οριζόντιες, πιο έντονες γραμμές. Το αμάξωμα έγινε πιο άκαμπτο και οι ευθείες γραμμές σε συνδυασμό με την αρκετά πιο επίπεδη οροφή έδιναν την αίσθηση ενός μακρύτερου και πιο επιβλητικού αυτοκινήτου. Η ορατότητα του οδηγού βελτιώθηκε με ένα φαρδύτερο πανοραμικό παρμπρίζ που εκτεινόταν πιο βαθειά στην οροφή, ενώ μερικές σχεδιαστικές αλλαγές στα άκρα της οροφής βελτίωναν την πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες.

Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας των 2,6 λίτρων του Kapitan P2 απέδιδε ισχύ 90 ίππων και μέγιστη ροπή 190 Nm μεταξύ 1.300 και 2.500 στροφών. Εντυπωσίαζε κυρίως από την ομαλή λειτουργία του, αποτέλεσμα μιας νέας βάσης κινητήρα που προσέφερε μέγιστη ηχομόνωση και βελτιωμένη απόσβεση κραδασμών. Άλλα στοιχεία που συντέλεσαν στον πολιτισμένο χαρακτήρα του P2 ήταν η υποβοήθηση για το πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά και βελτιώσεις στο αυτόματο κιβώτιο “Hydra-Matic” και το υδραυλικό τιμόνι. Παρά τις αρκετές βελτιώσεις, η Opel δεν αύξησε την τιμή συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, κάτι που συνετέλεσε στην επιτυχία που γνώρισε το kapitan P2 σε επίπεδο πωλήσεων.

 

Opel Kapitan 1938-1970

opel-kapitan-1939-1970
Το πρώτο Kapitan παρουσιάστηκε το 1938, αντικαθιστώντας το Super 6. Ήταν το τελευταίο μοντέλο που λάνσαρε η Opel πριν τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, διαθέσιμο σε εκδόσεις sedan, cabrio & coupe, με 2,5λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα 55 ίππων. Η παραγωγή σταμάτησε λόγω του πολέμου το 1940.

opel-kapitan-1939-1970
Το 1948, ξεκίνησε να παράγεται το πρώτο μεταπολεμικό Kapitan με ελάχιστες αλλαγές, αλλά μόνο σε 4θυρη έκδοση.

 
opel-kapitan-1939-1970
Το ανασχεδιασμένο Kapitan παρουσιάστηκε το 1951 με αρκετές εμφανισιακές αλλαγές και ισχύ 57 ίππων.


opel-kapitan-1939-1970
Το 1954 ακολούθησε η εντελώς καινούργια γενιά με υψηλότερη ισχύ 68-75 PS.

opel-kapitan-1939-1970
Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1958, η Opel λάνσαρε το Kapitan P1 με 6κύλινδρο κινητήρα 2.5 80 ίππων.

opel-kapitan-1939-1970
Ένα μόλις χρόνο μετά λανσαρίστηκε το Ρ2, με ισχυρότερο 6κύλινδρο μοτέρ 2,6 λίτρων και 90 ίππων.

opel-kapitan-1939-1970
Ακολούθησε το τετραγωνισμένο Kapitan A το 1964 με κινητήρες 2.6 (100 PS), 2.8 (140 PS) και 4.6 (190 PS).

opel-kapitan-1939-1970
Το Kapitan B παρουσιάστηκε το 1969 (2.8, 132-145 PS) και άντεξε μέχρι την άνοιξη του 1970, οπότε και διακόπηκε οριστικά η παραγωγή του Kapitan.

Διάβασε εδώ την ιστορία της Opel