Toyota sports cars: GT-86

  • -
  • -

Μετά από τόσα πετυχημένα δυναμικά αυτοκίνητα ακούγεται τρελό, αλλά θα πρέπει να φτάσουμε στα 2012 για να δούμε και πάλι να ξαναγεννιέται ένα σπορ αυτοκίνητο από την Toyota. Το «χάτσι-ρόκου», όπως προφέρεται το «οκτώ-έξι» στα ιαπωνικά, έρχεται και προσπαθεί να αναβιώσει το θρυλικό ΑΕ86 από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, με τον κωδικό ΖΝ06.

Όμως και εδώ είναι πραγματικά αστείο το γεγονός ότι δεν είναι ένα καθαρόαιμο Toyota, αλλά σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την Subaru (από το 2005) η οποία συνέβαλε με τον δικό της «σήμα-κατατεθέν» κινητήρα, τον μπόξερ. Άλλωστε για αυτό το λόγο έχει και το δικό της ίδιο αυτοκίνητο το BRZ δίπλα στο GT-86 της Toyota.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2009 σαν πρωτότυπο στο Tokyo Motor Show με την ονομασία FT-86, με το FT να αντιστοιχεί στο Future Toyota (μελλοντικό Toyota), ακολούθησε μια γρήγορη έκδοση στο Tokyo Auto Salon τον Ιανουάριο του 2010 σαν FT-86 G Sports, ενώ στην έκθεση της Γενεύης της επόμενης χρονιάς παρουσίασε και η Subaru το BRZ (παρά το γεγονός ότι η Subaru αρχικά είχε αντιρρήσεις για να συμμετάσχει σε ένα αυτοκίνητο με κίνηση πίσω καθώς ήθελε να ενισχύσει την εικόνα της σαν κατασκευαστής τετρακίνητων μόνο οχημάτων), μαζί με το τρίτο πρωτότυπο της Toyota που τώρα ονομάζονταν FT-86 II, ενώ και τα δύο έκαναν την επίσημη πρώτη εμφάνισή τους στην Έκθεση του Τόκυο εκείνης της χρονιάς, δηλαδή το 2011.

Και τα δύο αυτοκίνητα φέρουν τον μπόξερ δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα της Subaru που αποδίδει 197(200) ίππους, τοποθετημένο όσο γίνεται πιο πίσω, για καλύτερη κατανομή βάρους  με την κίνηση να μεταφέρεται πίσω, με στόχο ένα pure-sports αυτοκίνητο. Κι αυτό από μόνο του είναι μια έκπληξη για τη Toyota που για χρόνια προσπαθούσε να είναι environmentally correct.  Όπως και να έχει το θέμα η κατανομή βάρους είναι σχεδόν ιδανική με το 53% του βάρους εμπρός και το 47% στους πίσω τροχούς. Τον ατμοσφαιρικό επίπεδο κινητήρα ακολουθεί εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο που δεν είναι άλλο από το αυτόματο του Lexus IS-F με μείον δύο ταχύτητες, ενώ το αυτόματο κιβώτιο που προσφέρεται δεν είναι σειριακό διπλού συμπλέκτη, αλλά αντίθετα κλασικό φυγοκεντρικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.