Opel Rekord D 1972-1977

Ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της μάρκας στη μεσαία κατηγορία

  • -
  • -

Γνωρίζετε ποιο είναι το πρώτο diesel επιβατικό μοντέλο της Opel; Η πετρελαιοκίνηση έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας το 1973, στο Rekord D. Το Rekord D πρωτοπαρουσιάστηκε το 1972, κουβαλώντας βαριά κληρονομιά: Ο προκάτοχός του από το 1966, ήταν το πρώτο Opel σ’ αυτή την κατηγορία που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις, με 1,2 εκατομ. και πλέον αυτοκίνητα. Η αναβαθμισμένη εκδοχή του, το Commodore A, πούλησε 150.000 μονάδες.
Αντίθετα με το Record C και το Αμερικανικό αμάξωμα που ήταν επηρεασμένο από το σχήμα του μπουκαλιού της coca cola, με έντονη μεσαία καμπύλη πριν την πίσω κολόνα (C-pillar), το Rekord D που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1972 ακολουθούσε ευρωπαϊκά σχεδιαστικά πρότυπα. Καθαρές γραμμές, λείες επιφάνειες, μεγάλα παράθυρα και χαμηλή μεσαία γραμμή διαμόρφωναν ένα διαχρονικό σχήμα. Το διαφημιστικό σλόγκαν της Opel ήταν «Το Ευρωπαϊκό σχήμα τηρεί την υπόσχεσή του». Ανάμεσα στα έξτρα της εποχής, συμπεριλαμβάνονται ένα σπορ τιμόνι, ζώνες ασφαλείας, αμορτισέρ αερίου και ελαστικά διαστάσεων 185/70 SR 14!

Η γκάμα περιελάμβανε πολλές επιλογές: εκτός του sedan με δύο ή τέσσερις πόρτες, μπορούσες να επιλέξεις ανάμεσα στο σπορ coupe, ένα τρίθυρο ή πεντάθυρο station wagon και το τρίθυρο van. Η γκάμα κινητήρων αποτελούταν αρχικά από μονάδες 1,7 και 1,9 λίτρων με 66, 83 ή 97 ίππους - βελτιωμένες εκδόσεις των τετρακύλινδρων μοτέρ με εκκεντροφόρο επικεφαλής, δοκιμασμένων από την προηγούμενη γενιά. Το 1973, όπως είπαμε, προστέθηκε ένας πετρελαιοκινητήρας. Το Rekord 2100 D έγινε έτσι το πρώτο diesel επιβατικό Opel. Ο πετρελαιοκινητήρας είχε τοποθετηθεί για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1972 στο Opel GT. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 2.1 diesel απέδιδε 60 ίππους (αντί για 95 του GT) και κατανάλωνε κατά μέσο όρο 8,7 lt/100 km, πετυχαίνοντας τελική ταχύτητα 135 km/h. Το Rekord 2100 D ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο λόγω του καμπύλου καπό του στο κέντρο. Οι πετρελαιοκινητήρες ήταν ψηλότεροι από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες επειδή είχαν εκκεντροφόρο επικεφαλής και τροποποιημένη κυλινδροκεφαλή.

Η παθητική ασφάλεια έπαιξε βασικό ρόλο στις προδιαγραφές του Record D: τα πλευρά ήταν ενισχυμένα και η οροφή παρείχε προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης και ανατροπής. Νέες, προκαθορισμένες ζώνες παραμόρφωσης προστάτευαν τους επιβάτες σε μετωπικές συγκρούσεις. Το βελτιωμένο πλαίσιο με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και άκαμπτο πίσω άξονα με ανάρτηση τριών σημείων βασίστηκε στο πλαίσιο του προηγούμενου μοντέλου.

 

OpelCommodore- Η σπορ, αναβαθμισμένη εκδοχή του Record

Μερικούς μήνες μετά το ντεμπούτο του Record D, το Μάρτιο του 1972, κυκλοφόρησε η νέα έκδοση του σπορ αδερφικού μοντέλου Commodore, κλείνοντας την ψαλίδα μεταξύ του Rekord και των premium μοντέλων της Opel, Admiral και Diplomat. Το Commodore B διέθετε πιο πολυτελή χαρακτηριστικά και προσφερόταν αποκλειστικά με εξακύλινδρους κινητήρες. Το 2.5 S απέδιδε 115 ίππους, ενώ το 2.5 GS 130. Αργότερα, το GS εφοδιάστηκε με κινητήρα 2.8 λίτρων με διπλά καρμπυρατέρ που ανέβαζαν την ισχύ στους 142 ίππους. Το Σεπτέμβριο του 1972, λανσαρίστηκε η ναυαρχίδα των Commodore: το GS/E με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και 160 ίππους. Το coupe έφτανε την τελική ταχύτητα των 200 km/h και το τετράθυρο sedan τα 195 km/h. Το Commodore GS/E ξεχώριζε από το εντυπωσιακό εμπρός σπόιλερ που εξέλιξε η Opel σε αεροδυναμική σήραγγα. Όπως έλεγε η Opel εκείνη την εποχή, «Το GS/απευθύνεται σε οπαδούς των αυτοκινήτων τουρισμού ανώτερων επιδόσεων που τους αρέσει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις με υψηλές μέσες ταχύτητες και απαιτούν βέλτιστη οδηγική συμπεριφορά και άνεση».

Ένα χρόνο πριν την αλλαγή του Record D, στις αρχές Σεπτεμβρίου 1976, ένα χρυσό sedan έγινε το εκατομμυριοστό μοντέλο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Rekord. Ήδη από το Σεπτέμβριο του 1975 ήταν διαθέσιμο στην αγορά το επετειακό μοντέλο "Millionär" σε limited edition, με πολυτελή εξοπλισμό “Berlina” και κινητήρα 2.0 S 100 hp. Όταν το Σεπτέμβριο του 1977 η επόμενη γενιά του Rekord έκανε το ντεμπούτο της, ήδη 1.128.196 μονάδες της έκδοσης D και 140.827 του Commodore B είχαν περάσει από τη γραμμή παραγωγής.