Rolls-Royce Silver Ghost: Κύκλος 100 ετών

Συνήθως ασχολούμαστε με τις μηχανές και οι άνθρωποι περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Όχι αυτή τη φορά! Ρίχνουμε λοιπόν μια ματιά στο ποιος μπορούσε να αποκτήσει μια Rolls-Royce Silver Ghost εκατό χρόνια πριν και παρακολουθούμε τις μεταλλάξεις του μέχρι σήμερα! Ένα αυτοκίνητο, μια ιστορία!

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ιστορία αρχίζει το 1908, όταν ο Charles Howard Angas σε ηλικία 48 ετών, από το Angaston της Αυστραλίας παρήγγειλε μια Rolls-Royce 40-50 ίππων από το εργοστάσιο στο Nightingale του Derby, το οποίο μόλις είχε ανοίξει τις πύλες του, από τον Lord Montagu του Beaulieu. Το πλαίσιο είχε τον αύξοντα αριθμό 922 και η απόδειξη αρχικά ανέγραφε το όνομα του Tozer που ήταν μεταφορέας, ώστε το αυτοκίνητο να φτάσει στην Αυστραλία μέσω του πρακτορείου του. Όμως το όνομα διαγράφτηκε καθώς ο ίδιος ο Charles Angas αποφάσισε να παραλάβει το αυτοκίνητο.

Who is who

Ποιος όμως ήταν αυτός ο Charles Angas; Σίγουρα δεν ήταν τυχαίος έχοντας στην ιδιοκτησία του έκταση 15.000.000 εκταρίων (κάθε εκτάριο αντιστοιχεί σε δέκα στρέμματα, οπότε κάντε τον πολλαπλασιασμό, γιατί εμείς φοβόμαστε!) τα οπαία βρίσκονταν στην κοιλάδα του Berossa και η οποία αρχικά (το 1842 δηλαδή) είχε το όνομα German Pass (λόγω των μεταναστών πρωσικής καταγωγής που την εποίκισαν) και ο οποίος πήρε τον τίτλο του «Πατέρα και Ιδρυτή» της Νότιας Αυστραλίας. Στην έκταση μάλιστα αυτή έφτασε να εργάζονταν 2.500 άτομα σε 400 σπίτια οι οποίοι κατά πλειοψηφία ήταν, όπως αναφέραμε, Πρώσοι και πιστοί στο Λούθηρο και έφτασαν στην άκρη της… γης, λόγω της θρησκευτικής καταδίωξης που υφίσταντο!

Ο παππούς του George Caleb Angas είχε γεννηθεί το 1798 στο Newcastle και σε ηλικία μόλις 15 ετών έστησε μια βιοτεχνία κατασκευής αμαξών και το 1824 μεταπήδησε στη κατασκευή πλοίων, ενώ παράλληλα ξεκίνησε την εισαγωγή ξυλείας από τις Ανατολικές Ινδίες και την Νότια Αμερική.

Μετά τον θάνατο του πατέρα του το 1831 ίδρυσε την National Provincial Bank, αλλά πιο σημαντική ήταν η τοποθέτησή του στην θέση του «Επιτρόπου για τη Μετανάστευση» το 1835. Από εκείνη τη στιγμή αρχίζει η μετατόπιση των ενδιαφερόντων του down-under (όπως οι βρετανοί ονομάζουν την Ήπειρο της Αυστραλίας) και αρχίζει να αγοράζει γη εκεί!

Ο Charles Howard Angas, γιός του John γεννήθηκε τον Απρίλιο του 1861 στο Hachney του Λονδίνου και ανέλαβε την οικογενειακή επιχείρηση το 1879. To 1909 ταξιδεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τους γιους του, Ronald και Dudley για να αγοράσει αγελάδες και με την ευκαιρία να παραλάβει και τη νέα του Rolls-Royce.

Πλαίσιο 922

Το πλαίσιο 922 παραδόθηκε στις 3 Μαρτίου του 1909 και η υπερκατασκευή ανήκε στους Brainsby & Peterborough και τελικά το αυτοκίνητο θα φτάσει στην Αυστραλία στις 18 Δεκεμβρίου του 1909. Αλλά στα μέσα του 1910 θα επιστρέψει στην Αγγλία ώστε να τοποθετηθούν νέοι τροχοί και φρένα. Όμως η κακομεταχείριση του αυτοκινήτου στους ανύπαρκτους δρόμους της Αυστραλίας το ανάγκασε να επιστρέψει και πάλι το 1912 οπότε και τοποθετήθηκαν νέα έμβολα, νέο κιβώτιο ταχυτήτων και κοντύτερη τελική μετάδοση.

Το 1922 βρίσκει το αυτοκίνητο σε άλλα χέρια, αυτά του C. Smith από την Ουαλία και από τότε χάνονται τα ίχνη του και εμφανίζονται πάλι το 1963 στην ιδιοκτησία κάποιου Maurice Markoff, ο οποίος τοποθέτησε ένα νέο «σώμα» κατασκευασμένο από τον Sid Horner.

Το 1968 το ξαναβρίσκουμε, αλλά αυτή τη φορά στην Καλιφόρνια στην ιδιοκτησία κάποιου Richard Adams, στα χέρια του οποίου τελικά βρήκε θαλπωρή για 41 χρόνια!

Όταν όμως ο Robert Gaines αποφάσισε ότι η συλλογή του χρειάζονταν ένα original Ghost τελικά κατέληξε στην αγορά του πλαισίου 922 και πάνω του τοποθέτησε υπερκατασκευή από τους Roi-des-Belges, οι οποίοι είχαν κατασκευάσει και το original AX201.

Τεχνικά

Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει 48 ίππους από 7.428 κ.εκ. στις 1.200 rpm και το κιβώτιο που ακολουθεί είναι τεσσάρων σχέσεων. Εμπρός ο άκαμπτος άξονας στηρίζεται πάνω σε ημιελλειπτικά φύλλα σούστας ενώ ο πίσω διαθέτει και αυτός σχεδόν την ίδια διάταξη, μόνο τώρα τα ημιλλειπτικά φύλλα σούστας έχουν μειωμένο μήκος με τον άξονα να εδράζεται στο άκρο τους. Πάντως το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.676 κιλά και τα φρένα που υπάρχουν πίσω είναι φυσικά μόνο ταμπούρα!

links