Range Rover: Τέσσερα σε ένα

Ένα luxury, ένα sport, ένα station και ένα cross-country, κατά τη βρετανική ορολογία. Όμως κάθε άλλο παρά άδικο είχε η τότε Leyland, γιατί πραγματικά το Range Rover ήταν τέσσερα αυτοκίνητά σε ένα! Μάλιστα διαφημίζονταν ως «a car for all seasons»!

  • -
  • -

Αυτή τη φορά ο Λόρδος Stoke είχε δίκιο! Σε μέρες που η Leyland κατασκεύαζε απαράδεκτα τετράτροχα όπως ήταν το ιδιαίτερο Stag και η τραγέλαφος Marina (!) είναι φυσικό να εντυπωσιάζει η διορατικότητά του που τον ώθησε στη σχεδίαση και την κατασκευή του Range Rover. Ένα αυτοκίνητο που μαζί με τα Mini και E-Type αποτελούν τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα/έμπνευση που μας ήρθαν από την άλλη πλευρά της Μάγχης. Ήταν σίγουρα μια ιδιοφυής κίνηση!

Μια αλουμινένια υπερκατασκευή με μεγάλους χώρους (αν και στην αρχή είχε μόνο δύο πόρτες) πάνω σε πλαίσιο τύπου σκάλας με απλοϊκές και μαλακές αναρτήσεις που στήριζαν άκαμπτους άξονες σε κάθε άκρο και το κερασάκι στη τούρτα, τετρακίνηση που σε πήγαινε παντού!

Ήταν ένα αυτοκίνητο για όλα και για όλους, ήταν ένα ψυχολογικό και αταξικό βήμα που μπορούσε να κινηθεί από τα αλώνια στα σαλόνια, χωρίς ποτέ κανείς να παρεξηγηθεί! Ήταν πέρα από το ταξικό life-style καθώς μπορούσε να κινηθεί το πρωί στο χωράφι παρέα με τις αγελάδες, να μεταφέρει το απόγευμα τα παιδιά στο σχολείο και το βράδυ να παρκάρει στην Όπερα! Δεν χρειαζόσουν τίποτα περισσότερο! Βέβαια δεν ήταν το πρώτο του είδους, αφού είχαν προηγηθεί τα Jeep Wagoneer και International Harvester, αλλά και από τις δύο αυτές made in USA προτάσεις έλειπε το στοιχείο του «luxury» που διαχώριζε το Range Rover από τα υπόλοιπα… αγροτικά!

 

Ως Velar

Άρχισε τη ζωή του ως Velar, καθώς τα πρώτα αυτοκίνητα εξέλιξης που εμφανίστηκαν στους δρόμους και τις ερήμους έφεραν αυτό το όνομα, ώστε να μπερδέψουν τον συναγωνισμό. Το Velar προέρχεται από το ιταλικό «velare» που ελεύθερα μεταφράζεται ως «καλύπτω» και συνολικά από το 1967 ως το 1970, οπότε και παρουσιάστηκε επίσημα ως Range Rover κατασκευάστηκαν 40 πρωτότυπα εξέλιξης.

Πρακτικά πάντως σαν ιδέα το Range Rover ήταν μια διαδικασία που είχε αρχίσει πριν είκοσι ολόκληρα χρόνια στο Solihull, αλλά οι Spen King και Gordon Bashford οι οποίοι είχαν επιφορτιστεί με το όλο project δεν είχαν χρόνο καθώς εξέλισσαν το P6 που γέννησε το Rover 2000 το 1963, αν και ποτέ το αυτοκίνητο δεν απέκτησε τον gas-turbine κινητήρα που μας είχαν υποσχεθεί. Έτσι μόνο μετά την παρουσίασή του Rover 2000 έπεσαν και πάλι με τα μούτρα στη δουλειά εξελίσσοντας το Road Rover, όπως ήταν το πρώτο όνομά του.

Παράλληλα με αυτά η διαθεσιμότητα του V8 κινητήρα της Buick (εκ δανεισμού από το Rover V8) ήταν ένα ακόμα στοιχείο που έχτισε την εικόνα του Range Rover, καθώς υπήρχε ένας κινητήρας (και μάλιστα αρκετά ελαφρύς καθώς τώρα ήταν αλουμινένιος) ο οποίος είχε τη δύναμη να ανταπεξέλθει στον ρόλο και στην εικόνα του Range. Σε πρώτη φάση με δύο καρμπυρατέρ από 3,5 λίτρα απέδιδε 130 ίππους και έπρεπε να φτάσουμε στο 1984 για να αποκτήσει ψεκασμό της Lucas και τους 155 ίππους. Πάντως είχε προηγηθεί η πιο σημαντική εξέλιξη που είχε προσθέσει ακόμα δύο πόρτες το 1981.

Είπαμε ένα από τα τρία πιο σημαντικά αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν ποτέ στη Γηραιά Αλβιώνα!