Με την Porsche Panamera 4 E-Hybrid στη λίμνη Δόξα

Τα δυο πρόσωπα της Panamera που μεταμορφώνουν αυτό το πολυτελές σεντάν σε ένα αυτοκίνητο με πολυσχιδή χαρακτήρα

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δυο μέρες μόνο. Μακριά από το πληκτρολόγιο και με τον ορίζοντα να μεγαλώνει από τα 30 εκατοστά της οθόνης στο άπειρο πίσω από το τιμόνι της Porsche Panamera 4 E-Hybrid με τους 462 ίππους και τα 700 Nm ροπής. Ο χρόνος παίρνει άλλη διάσταση και εκεί που η μέρα στο γραφείο μοιάζει ατελείωτη, εδώ νιώθεις ότι ακολουθεί τις επιδόσεις της μεγάλης Porsche και τρέχει με… χίλια, όπως συμβαίνει με κάθε τι όμορφο. Στόχος μας να ξεχειλώνουμε τα λεπτά για να απολαύσουμε κάθε στιγμή μαζί με την όμορφη Γερμανίδα, αλλά και να προλάβουμε να τη γνωρίσουμε, αφού όπως φαίνεται έχει πολλά να μας πει. Δέστε τις ζώνες σας, καθίστε αναπαυτικά στα πίσω καθίσματα της Panamera 4 E-Hybrid και ξεκινάμε τη βόλτα... στα ενδότερά της.

Η υβριδική έκδοση της Panamera δεν είναι κάτι νέο για το πολυτελές μοντέλο της Porsche, αφού τέτοια είχε και στην προηγούμενη γενιά της. Αυτός είναι ο κοινός παρονομαστής λοιπόν και ο μοναδικός να συμπληρώσουμε, αφού κατά τα λοιπά η Panamera είναι εντελώς νέα, τόσο σε σχεδίαση, όσο και σε αρχιτεκτονική. Πιο κομψή με δυναμικό εμπρός μέρος και εκτοπισμένους στις τέσσερις άκρες τροχούς που την κάνουν να μοιάζει μεγαλύτερη, κάτι που δεν περιορίζεται μόνο στην αίσθηση. Στην πράξη είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά 34 mm (5.049 mm), έχοντας πλάτος 1.937 mm (+6 mm), ύψος 1.435 mm (+5 mm) και διευρυμένο κατά 30 mm μεταξόνιο που τώρα φτάνει τα 2.950 mm.

Στο νέο πλαίσιο στήθηκε ένα αισθητικά πιο σύγχρονο και κομψό αυτοκίνητο με τις περίτεχνες αλλαγές των σχεδιαστών να πιάνουν τόπο και ειδικά όσον αφορά το πίσω μέρος. Εκεί όπου η προηγούμενη Panamera… χώλαινε. Οι έντονες καμπύλες έδωσαν τη θέση τους σε ένα πιο αιχμηρό τελείωμα, με στοιχεία από την εμβληματική 911, που της χαρίζουν περισσότερο χαρακτήρα και αναμφίβολα δυναμισμό και κομψότητα. Οι τέσσερις πόρτες δεν αποτελούν τροχοπέδη αισθητικά, με την αρμονία να κυριαρχεί και να εντέλει να κερδίζει. Η κλίση της οροφής προς το τελείωμά της είναι πιο έντονη και χαρίζει πιο κουπέ αναλογίες στο μοντέλο, αφήνοντας όμως από την άλλη περισσότερο χώρο για το κεφάλι των αποκλειστικά δύο τυχερών πίσω επιβατών της.

Η νεότερη των εκδόσεων της Panamera είναι η υβριδική, αυτή που είχαμε την τιμή να παραλάβουμε πρώτοι από την έκθεση της Porsche στην Ελλάδα. Το ιδιαίτερο γκρι χρώμα της συγκεκριμένης Panamera 4 E-Hybrid της χαρίζει μοναδικότητα, αλλά δεν την διαφοροποιεί αισθητά από τις άλλες αδελφές εκδόσεις. Κάποιες λεπτομέρειες σε ανοιχτό πράσινο - τι άλλο χρώμα να διαλέξεις για την «οικολογική» σου έκδοση εξάλλου – στο πλάι και το πίσω μέρος που αναγράφουν E-Hybrid κάνουν τη διαφορά, με τη δεύτερη τάπα στην αριστερή πλευρά για ανεφοδιασμό με ρεύμα να ολοκληρώνουν το παζλ των εξωτερικών αλλαγών. Οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών στη βασική έκδοση, 21 στη δική μας, του αυτοκινήτου δοκιμής, με ελαστικά 275/35 εμπρός και 315/30 πίσω, της χαρίζουν πιο στιβαρή υπόσταση.

Σε κερδίζει με την εικόνα της εξωτερικά και σε εντυπωσιάζει όταν περάσεις στο εσωτερικό της. Κοσμογονικές αλλαγές σε επίπεδο σχεδίασης και εργονομίας, με τη σταθερή να αποτελεί η απαράμιλλη ποιότητα. Το ακριβό δέρμα συναντά τα ανθρακονήματα και με τη σειρά τους ενώνονται με το κρύο αλουμίνιο συνθέτοντας ένα σύνολο που εκπέμπει κύρος και σπορ αισθητική. Η μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και τα πολλά πλήκτρα της κεντρικής κονσόλα που θύμιζαν κοκπιτ αεροσκάφους στην προηγούμενη Panamera έδωσαν τη θέση τους σε ένα ψηφιακό πάνελ αφής που βελτίωσε την εικόνα, αλλά και την εργονομία. Πίσω από το όμορφο 3άκτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη αντικρίζεις το παραδοσιακό στρογγυλό ταχύμετρο της Porsche τοποθετημένο στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Αυτό πλαισιώνεται από δύο οθόνες επτά ιντσών που παρέχουν πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τις λειτουργίες του αυτοκινήτου ή εναλλακτικά τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Ευρύχωρα είναι τα πράγματα πίσω για τους δύο αποκλειστικά επιβάτες της Panamera που τους χωρίζει το μεγάλο κεντρικό τούνελ. Ανάμεσά τους μια οθόνη παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων, ενώ δύο ακόμα εμπρός τους, τοποθετημένες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων έχουν πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου και τις επιδόσεις του, ενώ έχουν και περιβάλλον υπολογιστή με apps.

Η πρώτη μέρα μας βρίσκει στην εμπρός θέση του οδηγού να κινούμαστε στα στενά της πόλης. Σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο για ένα αυτοκίνητο με μήκος πάνω από πέντε μέτρα και πλάτος σχεδόν δύο, σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο, αφού η Panamera απέδειξε ότι τα καταφέρνει και σε επίπεδο ευελιξίας. Κρύβει τον όγκο της και σε κάνει να νιώθεις άνετα. Η θέση είναι χαμηλή με τα κλιματιζόμενα καθίσματα άνετα και με καλή στήριξη, αλλά χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης με τις διαστάσεις της για να μην ξεγελαστείς από την αίσθηση ευελιξίας που σου παρέχει και βρεθείς τελικά σε στενή επαφή με τα παρακείμενα αυτοκίνητα. Η default λειτουργία της υβριδικής Panamera είναι ηλεκτρική. Ξεκινάς και κινείσαι εντελώς αθόρυβα, αλλά τόσο φυσικά χωρίς να νιώθεις ότι απαιτεί συμβιβασμούς όσον αφορά τις επιδόσεις. Τα πρώτα 60 km/h από στάση έρχονται σε 5,7 sec και κάνεις τους αναβάτες των μοτοσικλετών που στέκονται δίπλα σου να κοκκινίζουν όταν το φανάρι ανάβει πράσινο.

Μην σας ξεγελάει όμως το «60 km/h» της τυπικής επιτάχυνσης από στάση, αφού η Panamera 4 E-Hybrid δεν περιορίζεται εκεί, αλλά συνεχίζει να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, άκρως ψαρωτικά και χωρίς να έχει ανάγκη τον κινητήρα βενζίνης, μέχρι τα 140 km/h. Ο περιορισμός που σου επιβάλει αφορά την αυτονομία η οποία σύμφωνα με τον NEDC ανέρχεται στα 50 χιλιόμετρα, κάτι που σε πραγματικές συνθήκες μεταφράζεται σε κάτι λιγότερο από 40, τιμή που μπορεί να σου επιτρέπεις να κάνεις τη διαδρομή γραφείο – σπίτι. Η χωρητικότητα των μπαταριών στη νέα υβριδική Panamera έχει αυξηθεί από τις 9,4 στις 14,1 kWh, με το βάρους όμως να παραμένει ίδιο. Βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών ο όγκος του οποίου ανέρχεται στα 405 λίτρα και φτάνει με την ανάκληση των πίσω καθισμάτων στα 1.215 λίτρα.

Εκεί θα βρεις και τη βαλίτσα με τα καλώδια φόρτισης 3,6 kW τα οποία σε οικιακό ρεύμα 230 V 10 A, ολοκληρώνουν τη διαδικασία σε μόλις 5,8 ώρες. Με τη χρήση του έξτρα φορτιστή 7,2 kW, 230 V 32 A, ο χρόνος μειώνεται στις 3,6 ώρες. Δίχως άλλο ένα βράδυ στο γκαράζ, όσο έμεινε και στο δικό μας, αρκεί για να φύγει γεμάτη. Δυο ορόφους πιο πάνω γεμίζω τις δικές μου μπαταρίες, αν και το μυαλό μου δεν μπορεί να χαλαρώσει όσο χρειάζεται για να ξεκουραστώ, αφού τρέχει από τώρα στην αυριανή διαδρομή. Το ραντεβού για τη φωτογράφιση με τον Σπύρο είχε δοθεί στη λίμνη Δόξα, στην Κορινθία. Μια τεχνητή λίμνη σε ύψος 900 μέτρων, μέσα στα δέντρα και τους βράχους που συνθέτουν ένα τοπίο μαγευτικής ομορφιάς. Το ξυπνητήρι ήταν να χτυπήσει λίγο πριν τις έξι, αλλά τα μάτια μου άνοιξαν μερικά λεπτά νωρίτερα, ενώ λίγο αργότερα ήμουν ήδη στο γκαράζ.

Η Panamera ήταν στην πρίζα περιμένοντας να ξεκλειδώσω για να μου επιτρέψει να βγάλω το φορτιστή. Με συνοπτικές διαδικασίες μαζεύω τα καλώδια και βολεύομαι στο αναπαυτικό κάθισμα της Panamera κάνοντας ένα γρήγορο έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου από την οθόνη. Επιλέγω τη διαδρομή στο σύστημα πλοήγησης και βάζω από το button σε σχήμα κλειδιού στα αριστερά του τιμονιού, όπως πάντα στις Porsche,  τον κινητήρα σε λειτουργία, με μια ένδειξη στο καντράν να είναι η μόνη που μαρτυρά ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να φύγει. Περιστρέφουμε τον διακόπτη στη θέση Sport για να ξεκινήσουμε το ταξίδι και ανασηκώνουμε την προσαρμοζόμενη υδραυλική ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management) στην ανώτερη από τις τρεις θέσεις για να βγούμε από το γκαράζ χωρίς «δράματα» και την επαναφέρουμε στην αρχική της όταν πατάμε δρόμο.

Η ανάρτηση είναι βελτιωμένη με νέα ψαλίδια εμπρός και ανεξάρτητη με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και υποπλαίσιο. Οι τις πρώτες εντυπώσεις που αφορούν την άνεση να είναι θετικές, με καλή απόσβεση των κακοτεχνιών, αφήνοντας κραδασμούς και ήχους έξω από την καμπίνα. Αίσθηση που παίρνεις και όταν ανοίξει ο δρόμος και ανέβουν τα χιλιόμετρα. Ταξιδεύει ξεκούραστα με την αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού να είναι μεστή, χωρίς να κουράζει με αχρείαστο βάρος. Ο θερμικός κινητήρας V6 των 2,9 λίτρων εδώ έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τον βαρύ ήχο από την εξάτμιση να ταιριάζει στη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Η απόδοσή του είναι 330 ίπποι και 450 Nm ροπής, με το ηλεκτρικό μοτέρ να προσθέτει άλλους 136 ίππους και 400 Nm ροπής, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 462 ίππους και τα 700 Nm ροπής.

Με το δεξί πόδι βαθιά στην παχιά μοκέτα η επιτάχυνση της Porsche Panamera 4 E-Hybrid είναι εκρηκτική, αφού τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 4,6 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 278 km/h. Εντυπωσιακές τιμές για ένα αυτοκίνητο που περνάει κατά 170 κιλά τους δυο τόνους σε βάρος, αλλά δικαιολογείται με την αναλογία κιλών ανά ίππο που είναι μόλις 4,7 kg/PS. Με το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής να αποτελείται από εθνικό δίκτυο και μάλιστα το νέο Αθηνών Πατρών που μοιάζει με όνειρο μετά από τόσα χρόνια αναμονής, η υβριδική Panamera δείχνει τις αρετές. Είναι στο στοιχείο της. Χιλιομετροφάγος, εκμηδενίζει τις αποστάσεις και σε θέτει σε εγρήγορση μόνο όσον αφορά τον έλεγχο της ταχύτητας που πρέπει να έχεις σε όσο το δυνατόν πιο νόμιμα πλαίσια για να μην βρεθείς αλυσοδεμένος. Η κατανάλωση είναι ευμετάβλητη και ανάλογη της πίεσης στο δεξί πεντάλ. Μακριά από τα 2,5 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και αρκετά πάνω από τα 10 lt/100 km, πιο κοντά στα 12 με ήπια οδήγηση αξιοποιώντας την πλούσια ροπή ή στα 18 αν γοητευτείς από το γκάζι της και την σπορ διάστασή της και κυνηγήσεις την απόλαυση.

Γρήγορα έρχεται το Κιάτο κοντά μας, με την επόμενη έξοδο και προορισμό προς Στυμφαλία να σηματοδοτεί αλλαγή προσανατολισμού. Όχι μόνο γεωγραφικά, αλλά και οδηγικά. Επιλέγουμε το Sport+ και το αυτοκίνητο κατεβαίνει πιο κοντά στην άσφαλτο, ενώ γίνεται πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού. Η φόρτιση τώρα γίνεται πιο γρήγορα από ότι στο Hybrid Auto για έχεις όλη τη δύναμη από τον ηλεκτρικό κινητήρα στη διάθεσή σου. Θερμικός και ηλεκτρικός κινητήρας μοιράζουν τη δύναμή τους στους πίσω και τους εμπρός τροχούς αντίστοιχα. Τα χιλιόμετρα δεν είναι πολλά μέχρι τη λίμνη Δόξα, αλλά η μικτή διαδρομή με πέρασμα μέσα από πολλά χωριά και στενά κομμάτια την κάνει περισσότερο αργή από όσο η απόσταση υπόσχεται.

Η σφιχτή ρύθμιση παρέχει καλύτερο έλεγχο υπό πίεση με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι αμελητέες. Η συμπεριφορά είναι ουδέτερη, με τα χιλιόμετρα όμως που μαζεύει η Panamera 4 E-Hybrid να είναι πολλά. Θα κινηθείς εύκολα γρήγορα, αξιοποιώντας το σωστό ζύγισμα και την καλή τετρακίνηση, ενώ μπορείς να «πατήσεις» πάνω στα δυνατά φρένα με τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους και τις 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και τις 4πίστονες πίσω. Αν και έχει στοιχεία από την 911 στο δρόμο δείχνει τον GT χαρακτήρα της, με οδηγοκεντρική όμως βάση, που θα εκτιμήσει ο ενθουσιώδης. Μακριά από τις γερμανικές προτάσεις του ανταγωνισμού στην πολυτελή κατηγορία ή αν θέλετε στην καθομιλουμένη λιμουζίνες, η Porsche Panamera είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να έχει πίσω θέσεις, αλλά αυτές προορίζονται - όχι λόγω μεγέθους - για τα παιδιά του οδηγού που αναζητά την απόλαυση από το αυτοκίνητο, αλλά έχει ανάγκη και τους χώρους, ενώ παράλληλα θέλει να καλύψει με την επιλογή του τις όποιες οικολογικές ανησυχίες του.

Κινηθήκαμε αθόρυβα γύρω από τη μικρή όμορφη λίμνη Δόξα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και αντίστοιχη κατανάλωση και γίναμε ένα με το όμορφο τοπίο και την καθαρή ατμόσφαιρα του βουνού επιλέγοντας την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Αλλά, με την περιστροφή του διακόπτη στο Sport+ ξυπνήσαμε με τον βαρύ ήχο της εξάτμισης τον ευγενικό και φιλόξενο υπαίθριο πωλητή που αναρωτήθηκε τι είναι αυτό που βρυχάται έτσι δυνατά στα μέρη του. Μπορεί να μην του ήταν γνώριμη, αλλά κατάφερε να τον γοητεύσει και να του χαρίσει ένα χαμόγελο με το αρχοντικό της πάτημα και την ταχύτητά της και αυτός με τη σειρά του να ανταποδώσει σε οδηγό και φωτογράφο με ένα κέρασμα. Σαν να το ήπιαμε αποκριθήκαμε και ξεκινήσαμε το δρόμο της επιστροφής. Ιδανικά θα ήθελα να καθίσω στις πίσω θέσεις, να απολαύσω τη διαδρομή και από άλλη προοπτική, να δω πως είναι να κάθεσαι στις πίσω θέσεις ενός σπορ σεντάν. Ο δρόμος της επιστροφής όμως με βρίσκει πάλι μόνο σε πιο ήπιους ρυθμούς να βάζω τις σκέψεις μου σε τάξη, αναγνωρίζοντας με χαρακτηριστική ευκολία ότι εκεί στο Τσουφενχάουζεν ξέρουν να φτιάχνουν αυτοκίνητα με προσοχή στη λεπτομέρεια ακόμα και αν δεν είναι 911.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - VIDEO TEASER: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

links