Στο μέλλον δεν θα αγοράζουμε και δεν θα οδηγούμε αυτοκίνητα... Που πάμε;

Η αυτοκίνηση αλλάζει άρδην. Μπαίνει φουριόζα στην πρίζα, καταργεί την έννοια της ιδιοκτησίας, παίρνει από τον οδηγό το τιμόνι και μετατρέπει το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε σαλόνι ή γραφείο

  • -
  • -

Το - όχι και τόσο μακρινό - μέλλον μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις. Ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα μπαίνουν στην παραγωγή και η τιμή τους μειώνεται σημαντικά – δείτε το νέο smart fortwo electric drive που θα είναι διαθέσιμο με 23.120 ευρώ! Ακριβές τεχνολογίες που φροντίζουν για την άνεση και την ασφάλειά μας είναι πλέον στάνταρ σε προσιτά μικρά αυτοκίνητα, όπως το Suzuki Swift! Για να μην πούμε για τα σύγχρονα μεσαία οικογενειακά όπως το Opel Insignia, του οποίου το τεχνολογικό πακέτο χρειάζεσαι τον μισό Χρυσό Οδηγό για να παρουσιάσεις αναλυτικά.

Η αυτοκίνηση αλλάζει άρδην. Μπαίνει φουριόζα στην πρίζα, καταργεί την έννοια της ιδιοκτησίας, παίρνει από τον οδηγό το τιμόνι και μετατρέπει το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε σαλόνι ή γραφείο, αναλόγως τις ανάγκες και τις ορέξεις του καθενός. Πολύ σύντομα, δεν θα αγοράζουμε αυτοκίνητα αλλά συμβόλαια, που θα προβλέπουν π.χ. χρήση ενός σουπερμίνι για 8 μήνες, ενός SUV για 3 μήνες το καλοκαίρι κι ενός 9-θέσιου για τις διακοπές μας – για να πάρουμε μαζί και τους φίλους μας. Θα πληρώνουμε μέσω εφαρμογής στο smartphone για να πάρουμε το κοινόχρηστο αυτοκίνητο πόλης που είναι παρκαρισμένο κοντά μας, το οποίο αφού φτάσουμε στον προορισμό μας θα αφήσουμε για άλλο χρήστη. Αλλά και τα αυτόνομα οχήματα, που θα μετακινούνται χωρίς να χρειάζονται την προσοχή του οδηγού, δεν απέχουν πολύ. Ήδη η Ford σχεδιάζει να έχει στην αγορά ένα τέτοιο μοντέλο το 2021 - σε 4 μόλις χρόνια από σήμερα!

Για να ανταπεξέλθουν σε όλες αυτές τις νέες προκλήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμπράττουν συμμαχίες με στόχο τον καταμερισμό του κόστους εξέλιξης σε περισσότερα μοντέλα. Δείτε πόσο έχει μεγαλώσει το γκρουπ VW, αλλά και τον γάμο της Opel με την PSA (Peugeot - Citroen - DS). Το πρόβλημα από την άλλη είναι πως οι τεχνολογίες θα είναι κοινές. Στην καμπίνα όλοι θα προσφέρουν τα ίδια συστήματα άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας και κάτω από το καπό δεν θα υπάρχουν πλέον τεχνολογίες TSI, VTEC, DIG-T, EcoBoost, Multijet κλπ, που σήμερα διαφοροποιούν και δίνουν ταυτότητα. Αντίθετα θα υπάρχουν απρόσωπα ηλεκτρικά μοτέρ με μόνο στοιχείο αναφοράς την απόδοση.

Με λίγα λόγια, στο μέλλον η σχεδίαση θα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιλογής του υποψήφιου αγοραστή. Οι Γάλλοι το έχουν αντιληφθεί αυτό και με το Peugeot Design Lab έχουν αρχίσει να μεγαλουργούν στον συγκεκριμένο τομέα (βλέπε το νέο 3008) – αντίθετα με την Toyota που στα τελευταία Prius, Mirai και Yaris δείχνει πως έχει πάρει διαζύγιο με την καλαισθησία. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως στο μέλλον της αυτόνομης / ηλεκτρικής / κοινόχρηστης αυτοκίνησης, μάρκες όπως η Ford και η Mazda που παραδοσιακά προικίζουν με οδηγική απόλαυση ακόμη και τα πιο μικρά τους μοντέλα, θα συνεχίσουν να προσφέρουν σε εμάς τους λάτρεις της οδήγησης αυτοκίνητα που χαρίζουν χαμόγελα. Ίδωμεν…