TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

Fiat Supersonic 8V: The Greek connection

Το αυτοκίνητο αυτό, παρά την υπέροχη σκηνική του παρουσία, πολύ λίγο θα μας ενδιέφερε, αν πίσω του δεν κρυβόταν μια απρόβλεπτη ελληνική εμπλοκή, η οποία μάλιστα είχε άμεση σχέση με την ίδια του τη ζωή.

Το αυθεντικό «Otto Vu» της Ghia ζει! Αυτό και αν ήταν είδηση για τους απανταχού φίλους των κλασικών αυτοκινήτων. Ήταν μια πραγματικά απίθανη ανακάλυψη μετά από πενήντα χρόνια εξαφάνισης του. Ήταν καλά κρυμμένο στο Ντιτρόιτ και μάλιστα από ελληνικά χέρια.   Ιστορία Το ...

Dymaxion: Παράλληλος κόσμος

Όταν οι αρχιτέκτονες σχεδιάζουν αυτοκίνητα, τότε είναι «δάκρυα» στον αέρα που υπόσχονται νέες ιδέες και πρακτικές πέρα από συνηθισμένα. Πολύ πέρα από τα συνηθισμένα!

Θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε, αλλά αυτό κάθε άλλο παρά θα μας βοηθούσε να το κατανοήσουμε και να το αξιολογήσουμε! Και αυτό γιατί είμαστε τόσο πωρωμένοι με την κλασική «ιδέα» του αυτοκινήτου, που το μυαλό μας πολλές φορές αρνείται να ...

Amphicar 770: Λίγο από όλα και… τίποτα!

Από τα πιο αστεία, αλλά και τα πιο αμφιλεγόμενα. Η ιδέα ήταν τρελή, η προσπάθεια και η εκτέλεση καθόλα αξιοπρεπής, αλλά δεν υπήρχε λόγος ύπαρξης. Πέρασε στην ιστορία σαν ένα από τα πιο αξιοπερίεργα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Γι’ αυτό και μόνο αξίζει.

Πάνω από όλα είναι η ιδέα. Ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να χρησιμοποιείται και ως βάρκα! Ένα σε δύο! Έξυπνο; Όχι και τόσο, αφού οι ανάγκες για χρήση σε δρόμο και νερό είναι τόσο διαφορετικές που η μια σχεδίαση ουσιαστικά ...

Lada Niva: Ηρωικό

Έχει γράψει τη δικιά του ιστορία στην ελληνική ύπαιθρο και αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο τετρακίνητο. Άλλωστε ήταν η μοίρα του αυτή.

Όλοι ορκίζονται στο όνομά του, «σκυλί» το ανεβάζουν, «θηρίο» το κατεβάζουν, «κράτησε τα στενά λάστιχα» συμβουλεύουν και όλοι έχουν από μια ιστορία με λύκους, αγριογούρουνα, αρκούδες και… δράκους να σου πουν. Το πώς τους έβγαλε παλικάρι από το ποτάμι, το ...
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine46

GOCAR Magazine #46

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

Erik Carlsson: Mr. Saab

Τεράστιος, γεμάτος ζωή και μπύρα, τρυφερός, αλλά και πέρα από τα όρια. Ήταν ο άνθρωπος που μόνος του κατατρόπωσε ολόκληρες αυτοκινητοβιομηχανίες και γελοιοποίησε οδηγούς και αυτοκίνητα. Ο άνθρωπος που πάντα έκανε το ακατόρθωτο. Ο «on the roof» Erik Carlsson ήταν ο πρώτος πραγματικός «star» των αγώνων ράλι.

Ο άνθρωπος που το αριστερό του πόδι είχε τον δικό του εγκέφαλο. Ο άνθρωπος ήταν ο… θεός-οδηγός στις μέρες του και οι πιστοί του έδιναν στα παιδιά τους το όνομα «Carlsson»! Ο απόλυτος φονιάς γιγάντων, με ένα δίχρονο κινητήρα και ...

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Porsche 944: Ένας ιδανικός και ανάξιος εραστής!

Ιδανικός σε διάταξη και ισορροπία, ανάξιος γιατί το αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει, στη πράξη καταστρέφει όλα τα αξιόλογα στοιχεία του αυτοκινήτου.

Δεν υπάρχει ούτε ένα άρθρο στο κόσμο αφιερωμένο στις 924/944 που να μην αρχίζει με το ένα και μοναδικό ερώτημα: «Ήταν μια πραγματική Porsche;» Και πάντα η απάντηση είναι ίδια, πάντα διφορούμενη, πάντα ελλιπείς, πάντα να σε αφήνει με περισσότερα ...

10 Ιστορικό Ακρόπολις: Θέαμα χωρίς θεατές

Πραγματικά κρίμα που ένα τόσο καλά «στημένος» αγώνας, χάθηκε μέσα στη σκόνη της μίζερης πραγματικότητας. Οι θεατές που ποτέ δεν έμφανίστηκαν… έχασαν!

Οι ιστορικοί αγώνες μπορεί να είναι μια ευκαιρία για να αναπνεύσουν αυτοκίνητα και οδηγοί, από τα σκοτεινά υπόγεια όπου είναι κρυμμένα σίδερα και ψυχές, αλλά αυτό εδώ το «αγωνιστικό» Ιστορικό Ακρόπολις (με αριθμό το δέκα, αν και ουσιαστικά είναι ένατο), ...
NEWSLETTER

Σου αρέσουν τα άρθρα του gocar.gr; Συμπλήρωσε το email σου εδώ για να λαμβάνεις το εβδομαδιαίο μας newsletter με όλα τα τελευταία νέα, αναλυτικές δοκιμές, απολαυστικά video και ενδιαφέροντα στατιστικά.

Η αξία των υλικών

Το απόλυτο κλισέ: «Το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του!» Αστείο, χαλαρό, και αναμφίβολα αναρχικό. Λύνει βασικά προβλήματα υφαλοκρηπίδας, αλλά δημιουργεί ένα καινούργιο γιατί: «Σε ποιόν ανήκουν τα ψάρια;» Πρόβλημα, αλήθεια σε ποιόν ανήκουν; Ανήκουν στον ψαρά που τα εμπορεύεται; Ασφαλώς ...

SEAT 1950-2010 - Στο γερμανικό άρμα

Με το Ibiza 1ης γενιάς οι Ισπανοί έδειξαν ότι μπορούσαν να αντιδράσουν μετά το διαζύγιο με τη FIAT, αλλά μακροπρόθεσμα δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν μόνοι τους. Γιατί μπορεί να υπήρχε η θέληση για αυτόνομη διαχείριση, αλλά δεν υπήρχαν τα ...

SEAT 1950-2010 - Το διαζύγιο με τη FIAT

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 τα πράγματα δεν είναι πλέον τόσο ρόδινα και η SEAT για πρώτη φορά καταγράφει ζημιές, κυρίως λόγο της απελευθέρωσης της αγοράς και την αδασμολόγητη εισαγωγή πλέον αυτοκινήτων από το εξωτερικό. Μέσα στο όχι τόσο καλό ...

SEAT 1950-2010 - Το ισπανικό Θαύμα

Το ποσό των 600.000.000 πεσετών ήταν το αρχικό κεφάλαιο που συγκέντρωσαν πέντε ισπανικές τράπεζες και οι οποίες στις 26 Οκτωβρίου του 1948 υπέγραψαν σύμφωνο συνεργασίας με τον ιταλό κατασκευαστή αυτοκινήτων FIAT. Φυσικό ήταν λοιπόν τα πρώτα αυτοκίνητα να ήταν FIAT ...

SEAT 1950-2010 - 60 χρόνια ιστορία

Η SEAT έκλεισε το 2010 τα 60 της χρόνια και συνεχίζει διατηρώντας τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα

H SEAT ιδρύθηκε στις 9 Μαΐου του 1950, από το Εθνικό Ινστιτούτο Βιομηχανίας της Ισπανίας που έβαλε τα κεφάλαια σε συνεργασία με την FIAT που έβαλε το know-how. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το SEAT είναι τα αρχικά των ...

Dacia Sandero 1.6 Stepway Ambiance

Σωστός δρόμος

Όπως υποστηρίζουν, μέχρι θανάτου, στο μάρκετινγκ όλα είναι θέμα timing. Κάθε προϊόν για να μπει στην αγορά χρειάζεται το κατάλληλο χρονικό κενό. Αυτό εκμεταλλεύτηκε η Renault λανσάροντας πριν μερικά χρόνια τη Dacia ως την προσιτή επιλογή στην ευρωπαϊκή αγορά. Άλλωστε ...

Citroen C5 1.6 THP

Σε ταξιδεύει

Τα αυτοκίνητα υπάρχουν για να μας υπηρετούν, να υπηρετούν την ακόρεστη όρεξή μας για αυτοκίνηση. Την ονειρική μας διάθεση για το πέρα και το μακριά. Είναι τα οχήματα που μας μεταφέρουν πιο κοντά στα όνειρά μας. Το μαγικό χαλί που ...

Opel 111: Παραγωγή στην Ελλάδα, το ξέρατε;

Και όμως αληθινό, η Opel (όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές που ήθελαν να προσπεράσουν τους δασμούς εισαγωγής) είχε εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στη χώρα μας. Η Τζένεραλ Μότορς Ελλάς Α.Β.Ε.Ε. ιδρύθηκε το 1981 με κεφάλαιο 21.500.000 δραχμές και ένας από τους βασικούς ...

Opel 111: Kadett-Astra 1936-2010

Από «δόκιμος» στα «άστρα». Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγραφεί η ιστορία του πιο σημαντικού αυτοκινήτου της Opel. Γιατί όσο και αν σας φαίνεται περίεργο το Kadett/Astra ήταν αυτό που διαχρονικά στήριξε την Opel. Παρά τη πληθώρα και τη ποικιλία ...

OPEL 111: Μεταπολεμική περίοδος

Όλα είναι πλέον βουνά από ερείπια. Οι κατακτητές σύμμαχοι όμως (γιατί κατακτητές ήταν εκείνες τις πρώτες μέρες μετά τον πόλεμο), δεν θα άφηναν την Γερμανία να γίνει βορρά στην ρώσικη αρκούδα. Άλλωστε κατά πρώτο λόγο την ήθελαν σαν ένα προπύργιο ...

OPEL 111: Τα πρώτα χρόνια

Αρχή λοιπόν από το «έτος μηδέν» που δεν είναι άλλο από το 1899, οπότε και το πρώτο πρωτότυπο παρουσιάζεται με το όνομα της οικογένειας. Το Opel-Patentmotorwagen “System Lutzmann” με κινητήρα κύκλου Otto και με ένα κύλινδρο 1,5 λίτρων, μετέφερε την ...